Lees dit artikel in verschillende talen:

#StopTheTreaty

De WHO-overeenkomst is onnodig en bedreigt onze soevereiniteit en onvervreemdbare rechten

De WHO streeft ernaar de pandemieovereenkomst te bekrachtigen tijdens de 77e Wereldgezondheidsvergadering in 2024, maar het zou al veel eerder kunnen gebeuren. De Wereldgezondheidsraad zal de bewustwording blijven bevorderen door campagne te voeren tegen deze ondemocratische maatregel.

#StopTheTreaty | Voorbereid door WCH Commissie Wetgeving en Activisme

AAN: Mensen over de hele wereld. Regeringen, presidenten, ministers van gezondheid. Onafhankelijke media

AAN: WHO via de Wereldgezondheidsvergadering, Dr Tedros Adhanom Ghebreysus, Dr Soumya Swaminathan

AAN: Verenigde Naties via Antonio Guterres, Liu Zhenmin, Elliott Harris, Maria-Francesca Spatolisano

De Wereldgezondheidsraad (WCH), een coalitie van wetenschappers, artsen, juristen en maatschappelijke belangenorganisaties, verzet zich tegen de pogingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) om een machtsgreep uit te voeren in de vorm van een wereldwijde pandemie-overeenkomst, terwijl de aandacht van de wereld wordt afgeleid door de jongste crisis.

De voorgestelde WHO-overeenkomst is onnodig en vormt een bedreiging voor de soevereiniteit en de onvervreemdbare rechten. Het vergroot de verstikkende macht van de WHO om ongerechtvaardigde pandemieën uit te roepen, ontmenselijkende lockdowns op te leggen, en dure, onveilige en ondoeltreffende behandelingen af te dwingen tegen de wil van het volk.

De WCH is van mening dat de mensen het recht hebben om deel te nemen aan elke overeenkomst die hun leven, bestaansmiddelen en welzijn beïnvloedt. De WHO heeft echter geen inspraakprocedure ingeleid, waaruit blijkt dat haar prioriteit ligt bij het verwerven van meer macht voor haarzelf en haar medeplichtigen uit het bedrijfsleven, in plaats van het dienen van de belangen van het volk. Zonder een onpartijdig democratisch proces zal elke overeenkomst van de WHO, die via de Verenigde Naties tot stand komt, onwettig, onwettig en ongeldig zijn.

Historisch gezien heeft het leiderschap van de WHO het volk in de steek gelaten. Een van de vele voorbeelden is de goedkeuring van het schadelijke H1N1-vaccin (Mexicaanse griep) voor een controversieel verklaarde pandemie. Evenzo heeft de WHO gefaald tijdens het hoofdstuk Covid-19, aangezien zij lockdowns heeft aangemoedigd, vroegtijdige preventieve behandelingen heeft onderdrukt, en productinterventies heeft aanbevolen die veilig noch doeltreffend zijn gebleken.

De WHO mag de wereldgezondheidsagenda niet bepalen en geen biosurveillance afdwingen. Hoewel de WHO wordt gefinancierd uit openbare bronnen die aan het volk toebehoren, verkeert zij voortdurend in een belangenconflict omdat zij ook aanzienlijke financiële middelen ontvangt van particuliere belangengroepen die hun bijdragen gebruiken om de besluiten en mandaten van de WHO te beïnvloeden en er profijt van te trekken. De Gates Foundation en de door Gates gefinancierde GAVI-alliantie voor de bevordering van vaccins, bijvoorbeeld, dragen meer dan 1 miljard dollar per jaar bij.

Oproep tot actie

WCH partners, van Australië tot Zimbabwe, verzetten zich tegen dit kostbare machtsmisbruik en verdedigen het soevereine recht van mensen om hun eigen beslissingen te nemen, los van wat hun vertegenwoordigers misschien willen. Wij dringen er bij iedereen op aan om geloofwaardige regeringsvertegenwoordigers, politieke partijen, vakbonden, groepen uit de civiele samenleving, beroepsbeoefenaars, publieke figuren en onafhankelijke media te benaderen om:

1. Bewustmaking van de implicaties van de voorgestelde wereldwijde pandemieovereenkomst;
  2. Oproep tot nationale campagnes die het natuurrecht en democratische grondwetten beschermen;
  3. Sluit u aan bij geloofwaardige maatschappelijke coalities zoals de Wereldraad voor Gezondheid.

Ook moedigen wij iedereen aan meer te weten te komen over beginselen, akkoorden, conventies en verdragen die de rechten van mannen, vrouwen en kinderen beschermen. Daartoe behoren de Siracusa-beginselen in het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten, die voorzien in wettelijke normen voor de bescherming van rechten.

In de aanloop naar de 77e Wereldgezondheidsvergadering van de WHO in 2024, waar de WHO van plan is haar pandemieovereenkomst te bevestigen, zal de WCH het bewustzijn blijven vergroten door campagne te voeren tegen deze ondemocratische stap. Voor informatie over het werk dat de WCH in het verleden op dit gebied heeft verricht, kunt u deze links volgen naar de WCH Townhall over het pandemieplan, en deze artikelen over het onderwerp lezen.

Als u of uw organisatie de Wereldgezondheidsraad in deze cruciale campagne wilt steunen:

Er is een betere manier. We creëren het samen, voor een gezonde, solidaire en harmonieuze wereld.

Een afdrukbare PDF van deze open brief is hier te vinden.

Bekijk het interview met Dr. Astrid Stuckelberger over de WHO-kwesties in verband met het pandemieverdrag

Vergelijkbare berichten